قوانین خدمات
باسمه تعالی
شرایط سرویس و قوانین خدمات؛ کلیه کاربران اسپید کلود و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از تهیه هر یک از سرویس های اسپید کلود، موظف به رعایت کامل شرایط سرویس اسپید کلود می باشند.
ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق سایر کاربران اینترنت و تطابق با قوانین حاکم بر محیط سرویس دهندگانی است که اسپید کلود از سرویس آن ها استفاده می کند.
این شرایط جامع و کامل نبوده و اسپید کلود حق افزایش، حذف یا تغییر هر یک از بندهای آن را در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آن ها در وبگاه اصلی اسپید کلود به آدرس : https://SpeedCloud.ir برای خود محفوظ می دارد.
ثبت سفارش در اسپید کلود به منزله قبول تمام قوانین و شرایط ذکر شده در این برگه می باشد.
تعاریف
خریدار/مشتری : کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس در اسپید کلود می نماید.
سرویس : هر یک از خدمات ثبتی، نرم افزاری، فنی، پشتیبانی و ارتباطی قابل ارائه توسط اسپید کلود.
پرتال پشتیبانی کاربران : وبگاهی به آدرس https://SpeedCloud.ir که خریدار در آن جا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویس های خود را مشاهده، آن ها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروزرسانی است و کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیل های خریداران و سایر کاربران با اسپید کلود در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.
تعرفه : فهرست کامل سرویس های قابل ارائه همراه با ویژگی ها و محدودیت ها و قیمت ها.
Spam (هرزنامه) : ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.
Spam Cop : وب سایت شناسائی و مقابله با اسپم Spamcop.net
IDC : مرکز خدمات داده ای اینترنت Internet Data Center
تحویل خدمات : ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویس های خریداری شده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و اسپید کلود.
کاربر وب سایت : کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت را مشاهده و مرور می کنند.
منابع RAM : میزان استفاده از حافظ اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.
منابع CPU : میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواست ها و اجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به یک هسته به صورت درصد وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.
Diskspace : میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایل های خریدار اعم از وب سایت، ایمیل ها، پایگاه های داده و همچنین لاگ های آن ها توسط یک وب سایت مصرف می گردد.
Bandwidth : میزان رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور جهت نمایش و عملکرد یک وب سایت، همچنین میزان رد و بدل اطلاعات بین دو سرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وب سایت باشد.
Data Transfer : میزان تجمعی رد وبدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار.
بالا بودن سرور : در دسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویس های مختلفی که روی یک سرور قرار دارد باید پاسخ تست های زیر مثبت باشد :
وب سرور : ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ازطریق telnet
ایمیل سرور : ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت یا ازطریق telnet
دیتابیس سرور : پاسخدهی سرور روی پورت ms sql server و my sql
Uptime : نسبت میزان زمانی که کلیه سرویس های سرویس دهنده به وب سایت خریدار درشبکه اینترنت بالا می باشند به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد، در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویس ها به دلیل عدم رعایت بند های این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود.
هویت
هویت خریدار : خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال پشتیبانی اسپید کلود وجود دارد و سرویس های خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می شود.
در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تام الاختیار در پرتال کاربران معرفی می گردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و اسپید کلود در صورت عدم دریافت اعلام کتبی مسئولیتی نسبت به حقوق و عملکرد مالکیتی و مسئولیتی خریدار نخواهد داشت.
برای حفظ حقوق قانونی خریداران، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل تایید شماره موبایل، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و درخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات به اسپید کلود می باشند.
در صورتیکه اسپید کلود، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل و تسریع امور اقدام به دریافت و کنترل این مدارک ننماید پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای اسپید کلود محفوظ است.
با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب می شود و ضمنا عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیما” بر عهده خریدار خواهد بود و اسپید کلود هیچگونه مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاء خریداران و نمایندگان آن ها ندارد.
خریدار اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرس ها و شماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آن ها در پرتال پشتیبانی کاربران می کوشد.
اسپید کلود حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از خریدار دریافت نماید. اسپید کلود حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.
مالکیت سرویس و کلیه مسئولیت ها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خریدار و یا نماینده خریدار هریک به تنهائی می باشد.
در صورتیکه به درخواست خریدار و در راستای کاهش هزینه و یا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، به جای مشخصات خریدار مشخصات مجموعه ارائه کننده خدمات، ثبت شده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیت ها بر عهده خریدار خواهد بود.
در جهت الزام احراز هویت کاربران توسط ارایه دهنده گان خدمات اینترنتی، اسپید کلود برای مسدود سازی جزء یا تمام خدمات کاربرانی که هنگام ثبت سفارش و یا در هنگام ثبت نام، اطلاعات غیر واقعی و جعلی در سامانه ثبت نموده اند، در هر زمان مختار می باشد.
رفع مسدودیت خدمات فقط با دستور قضایی و یا با احراز هویت مالک خدمات به شکل ارسال مدارک شناسایی لازم و مورد درخواست اسپید کلود ممکن می باشد.
بدیهی است در صورت عدم اثبات و تایید هویت مالک خدمات و سرویس ها، اسپید کلود از ارائه دسترسی به هرگونه سرویس، دامنه و بک آپ معذور می باشد.
در صورتیکه برای اسپید کلود اثبات گردد که اطلاعات حقیقی کاربر با اطلاعات ثبت نامی در پرتال پشتیبانی کاربران مغایرت داشته و یا کاربر از مشخصات جعلی و یا غیر واقعی استفاده نموده است و یا کاربری با بیش از یک حساب کاربری با اطلاعات مختلف و یا اطلاعات همسان و برابر اقدام به دریافت سرویس نموده باشد، اسپید کلود حق انسداد و حذف حساب کاربری و کلیه سرویس های کاربر خاطی را برای خود مخفوظ می دارد.
کلیه تغییر اطلاعات کاربر در سیستم مانند تغییر ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس، کد پستی و… صرفا” با ارائه اسکن کارت ملی معتبر از طرف خریدار اعمال خواهد شد.
نحوه ارتباط طرفین باهم
روش ارتباطی مستند اسپید کلود با خریدار، آدرس ایمیل خریدار است که در حساب کاربری وی در پرتال پشتیبانی کاربران ثبت شده است.
خریدار موظف است که در نخستین مرحله بعد از ثبت نام، جهت اطمینان یافتن از دریافت ایمیل های اسپید کلود و همچنین تایید اصالت ایمیل، نسبت به بررسی ایمیل ثبت شده خود در مراحل ثبت سفارش یا ثبت نام اقدام نماید.
اسپید کلود از این ایمیل برای ارسال یادآورهای تمدید سرویس استفاده خواهد کرد و ممکن است ایمیل های یادآور به هر دلیل مانند اسپم شناخته شدن، بلاک بودن آی پی سرور توسط میزبان ایمیل و هر دلیل دیگری توسط خریدار دریافت یا ملاحظه نشده و در نتیجه، سرویس مورد نظر به دلیل عدم پرداخت صورت حساب تمدید توسط کاربر، باطل و حتی حذف گردد.
در شرایط ذکر شده اسپید کلود هیچ مسئولیتی در قبال عدم دریافت آگاه ساز ها توسط کاربر نخواهد پذیرفت و بررسی دریافت ایمیل ها و اطلاعیه های آگاه ساز به عهده کاربر می باشد.
همچنین این روش تنها روش آگاهسازی مورد تایید اسپید کلود می باشد و پیامک های آگاه سازی که توسط اسپید کلود ارسال می شود و سایر روش ها و موارد دیگر، صرفا” به عنوان یک روش آگاه سازی اضافه بر مورد فوق مورد استفاده قرار می گیرند.
روش ارتباطی مستند خریدار با اسپید کلود، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی کاربران با دریافت شماره پیگیری تیکت از اسپید کلود خواهد بود.
استفاده از ایمیل برای تسهیل انجام کار مقدور بوده لیکن روش مستند در موارد شبهه انگیز برای خریدار محسوب نمی گردد.
اسپید کلود مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع نرسانده است ندارد.
کاربر موظف است با رعایت کمال ادب و احترام با کارمندان صحبت نماید در صورت هرگونه بی احترامی و توهین، سرویس به هر دلیلی مسدود شده و اسپید کلود با توجه به صلاحدید می تواند سرویس مورد نظر را حذف نموده و هیچ بازگشت هزینه ای متوجه اسپید کلود نخواهد بود.
تغییرات
تغییرات قوانین : قوانین اسپید کلود تابعی است از قوانین بین المللی ناظر بر سرویس های قابل ارائه توسط اسپید کلود و از آنجا که این قوانین در سطح دنیا به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، اسپید کلود حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می دارد و نسخه قوانین بروز شده را از طریق لینک به صفحه قوانین در وب سایت خود در دسترس عموم قرار می دهد.
ضمنا” اسپید کلود هیچگونه مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی درخصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار می بایست موارد را عندالزوم مطالعه و کنترل نماید.
تغییرات تعرفه : در صورت تغییر تعرفه در حین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقا در سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمت های جدید خواهد بود.
در صورت تغییر تعرفه در سررسید، خریدار در صورت تمایل به تمدید سرویس موظف به رعایت قیمت های جدید در سررسید خواهد بود.
هزینه های کارشناسی نیروی فنی و یا سایر خدماتی که در هنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداری شده مورد نیاز واقع می گردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار می باشد.
ارتقاء سرویس از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام می گیرد و مابه التفاوت هزینه آن محاسبه و اخذ می گردد.
تنزیل سرویس از یک سرویس به سرویس پایین تر تنها در پایان دوره سررسید و در صورتی که امکانات و منابع استفاده شده توسط وی متناسب با بسته میزبانی مورد نظر باشد، قابل انجام است و مابه التفاوت هزینه آن محاسبه و به حساب کاربری خریدار در پرتال پشتیبانی مشتریان افزوده می گردد.
تغییرات تعرفه از طریق وب سایت منعکس شده و خریدار موظف به تبعیت از آن می باشد مگر اینکه پیش فاکتور مهلت داری در اختیار وی باشد که قبل از تغییرات تعرفه صادر گشته باشد.
تغییرات فنی : اسپید کلود حق انجام تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای را در سرویس های ارائه شده دارد.
در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تاثیر قرار می دهد اسپید کلود موظف است از یک یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وب سایت یا پرتال پشتیبانی کاربران و یا ارسال خبرنامه به آدرس Email خریداران اطلاع رسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.
هرگاه به دلیل موارد ضروری، اسپید کلود امکان اطلاع رسانی را از دست بدهد و یا فوریت های فنی وی را ناچار به این امر نماید مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت.
ضمنا” خریدار به اسپید کلود وکالت می دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیت های سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویس های میزبانی نماید.
تغییرات مالکیت : تغییرات مالکیت سرویس تنها از طریق درخواست کتبی خریدار و یا ارسال ایمیل درخواست مذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری وی در پرتال کاربران انجام می گردد.
اسپید کلود در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.
اسپید کلود می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.
تحویل خدمات
پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل و یا برگه سرویس به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مانع تحویل سرویس نمی گردد.
خریدار در صورتیکه در بازه زمانی تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر، یک روز پس از پایان زمان تحویل، به صورت کتبی و با امضای نامه، مراتب را به بخش فروش اسپید کلود اعلام نماید.
در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیت هایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، اسپید کلود مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا دو برابر خواهد بود.
خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداری شده تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن دو برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت.
اسپید کلود مسئولیتی در قبال عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده و تحویل شده ندارد.
سرویس های مرتبط با دامنه ای که توسط اسپید کلود ثبت و یا تمدید نشده اند و نزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.
حداکثر زمان تحویل :حداکثر زمان تحویل برای سرویس های اسپید کلود با عنایت به شرایط عمومی و با فرض بدترین حالات ممکن به شرح ذیل است :
– سرور اختصاصی هفت روز کاری
– سرور مجازی سه روز کاری
– ثبت دامنه یک روز کاری
– سرویس میزبانی وب یک روز کاری
در صورت عدم تکمیل سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف شده، خریدار موظف به اعلام کتبی به انضمام امضا ذیل نامه به بخش فروش اسپید کلود و دریافت رسید ارسال می باشد.
پس از ثبت دامنه و ارائه اطلاعات آن به خریدار، اسپید کلود هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت.
در مورد ثبت دامین های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانش های بنیادی ( مرکز ایرنیک ) تایید و فعال گردد با توجه به اینکه به طور کلی اسپید کلود کنترلی در زمان تایید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامین به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار می گیرد.
تطابق با سفارش : در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک روز کاری از تاریخ فاکتور اعلام نموده و اسپید کلود موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر اینصورت مسئولیت اسپید کلود صرفا” محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس در فاکتور می باشد و زمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.
سرور های مجازی و اختصاصی به صورت مدیریت نشده (self managed) به کاربر تحویل داده می شوند و مدیریت سرور ها به عهده کاربر می باشد لازم به ذکر است اسپید کلود در صورت امکان تمام تلاش خود را در جهت بالا بردن سطح پشتیبانی نرم افزاری خواهد کرد.
امنیت و محرمانگی
به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه، امنیت دارد. در کلیه این محیط ها امنیت مطلق نیست و امنیت نسبی می باشد و ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند.
به همین دلیل ضمن آنکه اسپید کلود تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال از جانب احتیاط از خریداران می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را نا امن فرض نمایند.
اسپید کلود هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود نمی پذیرد.
اسپید کلود مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرم افزارها، application ها و یا برنامه های مورد استفاده خریدار ندارد.
اسپید کلود مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار و سرورهای خود ندارد.
اسپید کلود مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویس های خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.
اسپید کلود موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده ها و نرم افزارهای موجود در سرویس خریدار می باشد و همچنین آن را به غیر از دریافت دستور قضایی در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
اسپید کلود تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب کاربری خریداران انجام می دهد از این رو اسپید کلود نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد مسئولیتی ندارد.
فعالیت های غیر مجاز خریدار
تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود، اسپید کلود تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد.
اسپید کلود حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد.
زمانی که اسپید کلود از تخطی خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد، در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به صورت موقت مسدود گردد.
پس از تکمیل بررسی ها اسپید کلود بسته به نوع تخلف، مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس فرد خاطی خواهد بود. همچنین اسپید کلود در صورت لزوم حق پیگرد قانونی متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد.
هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها و همچنین قوانین عمومی و بین المللی خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد.
اسپید کلود هیچگونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران خسارت وارده به اسپید کلود خواهد بود.
– استفاده از کلیه سرویس های اسپید کلود به جهت مقاصدی چون هک، پورت اسکن، تورنت، نت اسکن، کلاهبرداری، فیشینگ و MTProxy
– استفاده از نرم افزارها بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین الملل
– نصب و یا استفاده برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.
– ارسال یا اجرای فایل های اجرایی مانند فایل هایی با پسوند exe ، com ، bat ، vbs و امثالهم، در صورت وجود این فایل ها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می شود و با خریدار بر طبق قانون برخورد می گردد.
– استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروس ها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد.
– استفاده از تروجان، شل، اسکریپت های مخرب و اسکریپت به زبان های مختلف برنامه نویسی برای ایجاد دسترسی غیر مجاز به منابع سرورها و سایت ها.
– استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویس های دیگر اسپید کلود و سایر خریداران گردد.
– وجود فایل های حاوی ویروس عمدا” و یا سهوا” در فضای سرویس مورد خریداری.
– ارسال هرزنامه (Spam ) عمدا” و یا سهوا” ( ملاک ، گزارش Spam cop یا سایت های مشابه و یا بررسی تیم فنی اسپید کلود می باشد. ) حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
– ارسال ایمیل بصورت گروهی و تعداد بالا.
– گزارش فنی اسپید کلود و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قوانین.
– عدم رعایت قوانین جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران ( خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قوانین می باشد. )
– استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
– راه اندازی Mail Server Open Relay
– انجام فعالیت IRC
– عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
– مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه.
– انجام فعالیت هایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات اسپید کلود به خریدار و یا سایر خریداران گردد.
در صورت بروز چنین مسائلی اسپید کلود حق مسدود سازی و حذف سرویس همچنین پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می دارد.
زمانی که برای یکی از سرویس های خریدار از طرف مراجع ذیصلاح ملی و بین المللی، دیتاسنتر، افراد حقیقی و یا حقوقی تخلفی گزارش شود، اسپید کلود می تواند سرویس مشترک را بدون اخطار قبلی مسدود و به تخلف گزارش شده راسا” رسیدگی کند.
حداکثر ۲۴ ساعت بعد از زمان گزارش تخلف یا شکایت خریدار موظف می باشد که به تخلف مربوط رسیدگی و پاسخ خود را برای اسپید کلود ارسال نمایید.
در صورت عدم رسیدگی و یا پاسخ گویی خریدار ظرف زمان تعیین شده اسپید کلود می تواند سرویس مشترک را لغو نماید و تعهدی در خصوص ارائه بک آپ و اطلاعات خریدار ندارد.
در صورتی که شکایت طرح شده از خریدار، خسارتی را برای اسپید کلود ایجاد نماید خریدار موظف به جبران کلیه خسارت های مادی و معنوی وارد شده می باشد.
در صورت تکرار تخلف از طرف خریدار، اسپید کلود می تواند کاربر متخلف را به دلیل عدم توجه و رسیدگی به امور سرویس خود، جریمه همچنین کلیه سرویس های وی را مسدود و یا لغو نماید.
نمونه هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می شود :
- دسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده های سیستم یا شبکه
- هر گونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیب پذیری یک سیستم یا شبکه
- مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر ، میزبان یا شبکه
- شامل : تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه های الکترونیکی ، تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم ، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب سایت ها بدون مجوز از مالکان آن ها ، کرک کردن برنامه ها و وب سایت ها و …
محدوده استفاده از منابع
اسپید کلود در تعرفه ی خود و یا در سایت این موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویس های اسپید کلود برای عموم سرویس ها در تعرفه مندرج کرده است.
لیکن موارد زیر نیز باید در نظر باشند :
– حداکثر میزان استفاده از CPU ( باتوجه به ارائه انواع متنوع سرویس های میزبانی وب از سمت مجموعه اسپید کلود، با توجه به سرویس خریداری شده از واحد فنی استعلام گرفته شود. )
– حداکثر میزان استفاده از Ram ( باتوجه به ارائه انواع متنوع سرویس های میزبانی وب از سمت مجموعه اسپید کلود، با توجه به سرویس خریداری شده از واحد فنی استعلام گرفته شود. )
– حداکثر Data Transfer مجاز بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه.
– حداکثر Disk Space بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه.
– حداکثر تعداد پردازش مجاز ( باتوجه به ارائه انواع متنوع سرویس های میزبانی وب از سمت مجموعه اسپید کلود، با توجه به سرویس خریداری شده از واحد فنی استعلام گرفته شود. )
ملاک تشخیص، نرم افزارهای کنترلی و واحد فنی اسپید کلود خواهد بود. اسپید کلود در صورت تجاوز منابع سرویس کاربر از حدود تعیین شده، حق قطع سرویس بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خریدار خواهد رساند.
در اینصورت، اسپید کلود، پس از ارتقا سرویس توسط خریدار و یا کاهش مصرف، اقدام به بازگشایی سرویس و ارائه مجدد سرویس دهی خواهد نمود.
در صورتیکه خریدار در استفاده از برخی منابع که قابل اندازه گیری نیستند از حد استاندارد سرویس تجاوز نماید به تشخیص بخش فنی، اسپید کلود حق قطع سرویس تا تعیین تکلیف جدید را دارد.
محتوی
سرویس های اسپید کلود می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد.
انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما” به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد. (البته محدود به موارد زیر نیست.)
– قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز
– استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران
– استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
– هرگونه تخلف از قوانین جرایم رایانه ای
– اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
– انتشار اکاذیب علیه دیگران
– کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود.
– سایتهای فعال در زمینه HYIP و یا دارای سیستم هرمی
– فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد.
– سایت های مرتبط یا حامی گروه های شناخته شده تروریست بین المللی.
– استفاده از سرویس های اسپید کلود برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی همچنین سایت های شرط بندی.
به هر شکل مسئولیت محتوای درج شده در سرویس خریدار و یا متصل به دامنه خریداری شده از اسپید کلود تماما” بر عهده خریدار است. این مسئولیت شامل موارد تخلف عمدی و سهوی و یا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد نیز خواهد بود.
در صورت عدم رعایت قوانین جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات و هزینه های مادی و معنوی کلی و جزئی وارد بر اسپید کلود در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.
اسپید کلود برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویس ها و اقامه دعوا و ارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود و یا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.
مسئولیت خریدار
خریدار موظف است که کلیه قوانین اسپید کلود و جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، اسپید کلود حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی و دریافت خسارت از وی را دارد و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه وارده بر اسپید کلود می باشد.
همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس و یا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.
خریدار مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشد همچنین می بایست به حقوق سایر خریداران دیگر احترام بگذارد. اسپید کلود حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریدارانی که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می گردند را برای خود محفوظ می دارد. ضمنا” خریدار حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.
خریدار همواره موظف به رعایت قوانین اسپید کلود خواهد بود.
کلیه مسئولیت های عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می باشد و اسپید کلود تنها مسئول ارائه سرویس بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در تعرفه خود می باشد.
پشتیبانی
اسپید کلود تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار، برنامه نویسی وب و نرم افزارها، مشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است و… مسئولیتی متوجه اسپید کلود نمی باشد. تنها ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی اسپید کلود می باشد.
ارائه خدمات پشتیبانی در اسپید کلود تنها از طریق پرتال پشتیبانی کاربران و به صورت ثبت تیکت می باشد نحوه پاسخگویی به تیکت ها در طول روز در ساعات تصادفی می باشد.
تنها راه رسمی ارتباط و پیگیری، تیکت پشتیبانی می باشد و شماره تماس و سامانه پیامکی راه رسمی پشتیبانی مجموعه قید نشده است. ارتباط تلفنی و اطلاع رسانی پیامکی تنها به عنوان راهی به جهت ارتباط سریعتر قرار داده شده است. پاسخگویی تنها از طریق تیکت، رسمی و دارای اعتبار است.
عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعت) از زمان وقوع به واحد مدیریت از طریق پرتال پشتیبانی کاربران اعلام گردد.
سرویس ها و رویه عمومی اسپید کلود بر اساس استانداردهای بین المللی و مصالح اسپید کلود تعریف شده و برای خریدار خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است و خریدار موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس بعمل آورده باشد.
اسپید کلود مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز خریدار ندارد.
اسپید کلود نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرم افزارهایی که مورد تائید بخش فنی نمی باشد مسوولیتی ندارد.
اسپید کلود هیچگونه مسئولیتی در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیر مستقیم و مستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات ندارد.
قوانین خاص دامنه
کاربر موظف است که اطلاعات جامعی در رابطه با مالکیت دامنه در دوره انقضا از اسپید کلود کسب کند. بدیهی است در صورت عدم تمدید دامنه در موعد مقرر و ورود دامنه به دوره انقضا، تمدید دامنه منوط به پرداخت جریمه به کارگزار دامنه خواهد بود.
همچنین در صورت عدم تمدید دامنه در دوره انقضا، مطابق با قوانین کارگزار دامنه، دامنه از مالکیت صاحب امتیاز خارج و برای ثبت توسط همگان آزاد خواهد شد. بدیهی است اسپید کلود مسولیتی در قبال عدم تمدید دامنه و ثبت دامنه توسط غیر، بعد از دوره انقضا نخواهد داشت.
تمدید یک دامنه تاریخ گذشته در صورت امکان تمدید، ممکن است دارای جریمه تاخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی اخذ می گردد.
تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه، سرویس whois اسپید کلود می باشد. ( در خصوص دامنه های ir. استعلام از ثبت کننده مستند خواهد بود. )
اگر در سفارش خریدار، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به اسپید کلود باشد که به هر دلیل انجام نگردد، اسپید کلود تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت به حساب خریدار در پرتال پشتیبانی کاربران می باشد.
از آنجا که اسپید کلود ثبت و تمدید و انتقال دامنه را برای خریدار به صورت واسط انجام می دهد عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی و ملی نسبت به ثبت و انتقال و یا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه اسپید کلود نخواهد کرد.
در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از اسپید کلود از طریق پرتال پشتیبانی کاربران، اسپید کلود حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را دارد.
خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده و اسپید کلود در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید اسپید کلود و مراجع ذیصلاح ملی و بین المللی، آن دامنه را مسدود نموده و به رای مراجع و یا قوانین بین المللی عمل می نماید.
به جهت ثبت دامنه های ملی ir می بایست سبد خرید ایرنیک خالی باشد. ( نباید در ایرنیک دامنه را برای ثبت سفارش دهید. )
امکان ثبت دامنه های ملی ir با مشخصات خارجی در اسپید کلود وجود ندارد.
اسپید کلود مسئولیتی در قبال فیلتر بودن احتمالی دامنه ها نمی پذیرد و نقشی در فیلتر کردن یا رفع فیلتر دامنه ها ندارد.
اسپید کلود مسئولیتی در قبال تائید نشدن دامنه های ملی ir توسط مرکز ایرنیک ندارد. درصورت تائید نشدن دامنه ملی ir از سمت مرکز ایرنیک، اسپید کلود تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت به حساب خریدار در پرتال پشتیبانی کاربران می باشد.
اسپید کلود مسئولیتی در قبال ثبت نشدن دامنه های رند، پریمیوم و دامنه هایی که در لحظه ممکن است چندین نفر درخواست ثبت آن را بدهند ندارد.
قوانین خاص میزبانی
اسپید کلود مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار خود موظف به بک آپ گیری خواهد بود.
اسپید کلود مسئولیتی نسبت به بارگذاری Upload اطلاعات در فضای میزبانی خریدار و یا Download اطلاعات وی به صورت رایگان ندارد.
اسپید کلود مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان ندارد.
خریدار نباید از سرویس میزبانی وب به عنوان هاست دانلود استفاده نماید همچنین استفاده از Rapidleech و اسکریپت های مشابه آن ممنوع می باشد.
– استثناء : هاست هایی که تحت عنوان هاست دانلود ارائه می شوند از این قاعده مستثنی می باشند.
راه اندازی سایت های هک، آپلود سنتر، شرط بندی، همسریابی و چت روم بر روی سرویس های میزبانی اسپید کلود ممنوع می باشد.
در صورتی که برای هر یک از سرویس های خریدار تخلفی گزارش شود، خریدار می پذیرد که اسپید کلود مجاز می باشد تا با ورود به سرویس خریدار اطلاعات و فایل های غیرمجاز را پاک سازی کند.
اسپید کلود تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می کند ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنائی داشته و اسپید کلود مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.
اسپید کلود تنها پاسخگوی مسائل و مشکلات فنی سرویس هاست و دامین می باشد و کلیه مسائل و مشکلات نرم افزارها و موارد نصب شده بر روی هاست بر عهده خریدار می باشد.
لازم به ذکر است، به دلیل حفظ کیفیت سرویس های اسپید کلود استفاده از دامین اضافی بر روی کلیه سرویس های میزبانی وب ممنوع می باشد. کاربر در صورت نیاز به دامین اضافه مسلتزم به پرداخت هزینه اضافه خواهد بود.
قوانین خاص اجاره سرور اختصاصی
سرور های اختصاصی به صورت مدیریت نشده (self managed) به کاربر تحویل داده می شوند. ( مگر اینکه کاربر سرور مدیریت شده تهیه نماید. ) مدیریت سرورها به عهده کاربر می باشد لازم به ذکر است اسپید کلود در صورت امکان تمام تلاش خود را در جهت بالا بردن سطح پشتیبانی نرم افزاری خواهد کرد.
اسپید کلود مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود.
اسپید کلود تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور می گردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سوء عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی طبق نرخ اسپید کلود از خریدار اخذ خواهد شد.
مالک تجهیزات و سخت افزار سرور اختصاصی، اسپید کلود می باشد و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب بروز حقی برای خریدار نمی گردد.
در صورت بروز مشکل سخت افزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود خریدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی اسپید کلود می باشد که در کمترین زمان پیگیری و مشکل مرتفع گردد.
سایر قوانین خاص
خریدار موظف است سرویس هایی که نزد اسپید کلود تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده و در صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط اسپید کلود، حداکثر یک روز کاری پس از زمان انقضاء مراتب را کتبا” به واحد پشتیبانی ارسال نماید.
هرگونه توافقات خاص با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است.
خریدار موظف است تحویل، تطابق و اجرای صحیح سرویس خریداری شده را کنترل نماید.
اسپید کلود هیچگونه مسئولیتی برای بدست آوردن دامنه از دست رفته و یا اطلاعات حذف شده و غیره و ذلک را از روی کلیه سرویس های خود پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت.
مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس و کنترل آن ها بر عهده خریدار می باشد، لکن اسپید کلود، انقضاء سرویس های خریدار را از یک روز تا یک ماه قبل از سررسید از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای اسپید کلود ایجاد نخواهد کرد.
وضعیت اعتبار، فهرست سرویس ها و پرداخت های خریدار در اکانت وی در پرتال پشتیبانی کاربران اسپید کلود قرار دارد و همواره وی می تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.
مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات اسپید کلود، بررسی جرائم و اعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.
امکان دریافت هرگونه سرویس هدیه پیش بینی شده در برخی از سرویس ها تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده هزینه آن به حساب کاربری خریدار واریز نمی گردد.
نسخه پشتیبان
نسخه های پشتیبان که به صورت منظم توسط اسپید کلود از سرویس های خریدار تهیه می شود صرفا” به جهت اطمینان خاطر اسپید کلود به جهت حفظ اطلاعات مشتریان در صورت بروز مشکل فنی در سرور، تهیه می شود. بنابراین مالک این نسخه های پشتیبان اسپید کلود می باشد و کاربر در خصوص دریافت و مالکیت این نسخه ها ادعایی ندارد.
امکان تهیه و دانلود نسخه پشتیبان برای تمامی مشتریان فعال می باشد و مشتریان، خود موظف به تهیه نسخه پشتیبان و دانلود این نسخه برای استفاده های بعدی خواهند بود.
همچنین به دلیل سیستمی و خودکار بودن فرآیند تهیه نسخه پشتیبان، اسپید کلود هیچ تضمینی در خصوص صحت و سلامت نسخ پشتیبان گیری شده به صورت خودکار نخواهد داشت و ملاک نسخه پشتیبان صحیح و سلامت، نسخه پشتیبانی است که کاربر از سرویس خود تهیه و ذخیره کرده است.
به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایل ها بر عهده خریداران بوده و همه خریداران می بایست نسخه پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای اسپید کلود نگهداری نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو نسخه های پشتیبان هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و اسپید کلود در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
مسئولیت گرفتن نسخه پشتیبان در سرویس های سرورهای مجازی، سرورهای اختصاصی و هاست دانلود صرفا” به عهده خود خریدار می باشد و اسپید کلود در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
اسپید کلود جهت امنیت بیشتر، از سرویس خریداران بصورت هفتگی نسخه پشتیبان تهیه می کند. این نسخه پشتیبان حداکثر تا یک هفته نگهداری خواهد شد و صرفا” ارائه بک آپ به سرویس های فعال در ناحیه کاربری صورت می پذیرد.
امکان ارائه هیچگونه بک آپی به سرویس های مسدود شده – تعلیق شده – لغو شده و پایان یافته امکان پذیر نمی باشد و در صورت امکان ارائه بک آپ، اسپید کلود تعهدی نسبت به ارائه رایگان داده های موجود در آرشیوهای خود به خریدار ندارد.
اسپید کلود تعهدی نسبت به صحت و کارکرد این نسخه های پشتیبان ندارد.
اسپید کلود تضمینی برای بک آپ گیری به کاربران نمی دهد و همانطور که ذکر شد مسئولیت بک آپ گیری تنها بر عهده کاربران می باشد.
شرایط و قوانین مالی
کلیه فاکتورهای سرویس هفت روز قبل از سررسید سرویس، توسط سیستم به صورت خودکار ایجاد خواهند شد.
در صورت وجود هرگونه مشکل که منجر به عدم صدور فاکتور در موعد مقرر شود هیچگونه اعتراضی متوجه اسپید کلود نخواهد بود.
خریدار موظف است در هنگام خرید سرویس، تاریخ خرید را با تاریخ سررسید بعدی نسبت به بازه زمانی خریداری شده تطابق دهد و پیگیری های مالی را در سررسید مقرر به عهده گیرد.
نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده است. به طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی و یا به صورت آنلاین بپردازد.
در موارد خاص اسپید کلود حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن را که در زمان مورد توافق وصول نشده باطل نموده و خسارات وارده بر اسپید کلود و هزینه سرویس را از آن کسر نماید.
به دلیل محدودیت های نگهداری داده های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب صادر می گردد، تنها تا یک ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
در صورت عدم پرداخت صورتحساب تمدید سرویس و در نتیجه ابطال سرویس خریداری شده، کلیه خدمات اسپید کلود به خریدار متوقف و در نتیجه سرویس پایان خواهد یافت.
شایان ذکر است که در صورت پرداخت دیرتر از موعد صورتحساب توسط خریدار، هیچ تغییری در تاریخ سررسید بعدی سرویس اعمال نخواهد شد.
بدیهی است که عدم تمدید صورتحساب در موعد مقرر به منزله انصراف از دریافت سرویس و خدمات ذکر شده از اسپید کلود می باشد و اسپید کلود هیچ تعهدی در قبال بازگشایی سرویس مورد نظر یا در اختیار قرار دادن نسخه پشتیبان به کاربر نخواهد داشت و کاربر خود موظف به برداشت اطلاعات مورد نیاز یا نسخه های پشتیبان از روی سرورهای اسپید کلود در قبل از به پایان رسیدن صورت حساب و انسداد سرویس می باشد. بازگشایی سرویس برای هر مدت زمانی، نیازمند تمدید سرویس فوق الذکر می باشد.
اسپید کلود، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تاخیر در پرداخت و سایر هزینه های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویس ها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتیکه خریدار فورا” (طی ۲۴ ساعت) به اخطار اعلام شده از سوی اسپید کلود توجه ننماید، حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید.
لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات اسپید کلود به مدت سرویس دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیت های ناشی از این نوع قطع سرویس بر عهده خریدار می باشد.
در صورتی که اسپید کلود تشخیص دهد هر یک از سرویس های خریداری شده و یا خدمات دریافت شده یک خریدار در زمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی تر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در سرویس یا فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر و یا زمان طولانی تر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ مابه التفاوت تعرفه ای آن را از خریدار دریافت نماید. پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری می باشد و اسپید کلود حق استیفای طلب خود را از نحوه دریافت بدهی های خریدار خواهد داشت.
تخفیفات
اسپید کلود برای گسترش خدمات و افزایش سرویس دهی به خریداران خود در بازه های مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع کوپن های خرید می نماید. لازم به ذکر است که اسپید کلود در پذیرش و یا عدم پذیرش این کوپن ها در بازه های تخفیف و ایام خاص مختار می باشد.
برای خرید یک سرویس میزبانی و یا یک بسته نرم افزاری امکان پذیرش بیش از یک کوپن وجود ندارد.
هیچ یک از کمک هزینه ها و خدمات مازاد بسته ها قابل تبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نمی باشد.
لغو یک سرویس و سفارش همان سرویس با استفاده از کد تخفیف تخلف محسوب شده و اسپید کلود حق انسداد و حذف سرویس کاربر خاطی را برای خود محفوظ می دارد.
بازگشت وجه
کلیه سرویس های اسپید کلود منوط به شرایط و قوانین جامع اسپید کلود همچنین قوانین خاص بازگشت وجه که به شرح ذیل آمده است، به استثنای سرویس های خاص، دارای ۷ روز ضمانت بازگشت وجه از زمان پرداخت اولیه سرویس با کسر کارمزد می باشند.
ضمانت بازگشت وجه تنها از زمان خرید سرویس تا ۷ روز پس از تاریخ خرید منوط به کلیه شرایط ” شرایط سرویس و قوانین خدمات اسپید کلود / بازگشت وجه ” معتبر می باشد. تمدید و یا ارتقای هر سرویس همچنین مبالغی که به صورت افزایش وجه / افزودن وجه به پنل کاربری افزایش داده شود شامل ضمانت بازگشت وجه نمی شود.
پس از پایان مدت زمان مقرر ضمانت بازگشت وجه، هیچگونه درخواستی مبنی بر بازگشت وجه مسموع نخواهد بود.
بازگشت وجه تنها با درخواست کتبی صاحب حساب کاربری در ناحیه کاربری اسپید کلود و واریز اینترنتی وجه به شماره حساب و شماره کارت، صاحب اکانت در ناحیه کاربری اسپید کلود ( شماره حساب و کارتی که با آن تراکنش اولیه و خرید انجام پذیرفته است. ) با کسر کارمزدهای مربوطه صورت می پذیرد و در صورت مغایرت صاحب حساب با صاحب اکانت در ناحیه کاربری اسپید کلود، بازگشت وجه انجام نمی پذیرد.
امکان واریز وجه های برگشتی به حساب بانکی پس از تایید واحد فروش در پایان هر ماه شمسی وجود دارد.
حداقل زمان بررسی درخواست بازگشت وجه ۷۲ ساعت می باشد. ۲۴ ساعت از آن مربوط به زمان واریز وجه از سمت درگاه اینترنتی به مجموعه اسپید کلود می باشد.
سرویس هایی که ضمانت بازگشت وجه ندارند :
کلیه سرویس های خریداری شده با بازه زمانی کمتر از یکسال. ( سرویس های ماهیانه، سه ماهه و ۶ ماهه مشمول بازگشت وجه نمی شوند. )
کلیه هزینه های مربوط به خدمات دامین (شامل ثبت، انتقال و تمدید دامین)
کلیه هزینه های مربوط به سامانه های پیامک (شامل خرید خط، شارژ مستقیم / غیر مستقیم پنل و …)
سرویس های سرور اختصاصی، سرور مجازی، سرور نیمه اختصاصی، سرور های ابری و تجهیزات و خدمات جانبی مرتبط با آن ها (مانند فایروال، مانیتورینگ، مدیریت سرور، مجازی سازی و …)
سرویس های میزبانی اختصاصی، سرویس های میزبانی پربازدید، سرویس های نمایندگی میزبانی وب
سرویس های گواهینامه امنیتی SSL برای دامین های ملی و بین المللی
سرویس های جانبی (افزونه سرویس ها) همانند آی پی اختصاصی ، dns اختصاصی و …
بدهی ها : اسپید کلود با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهی های معوق حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویس ها و خرید های قبلی خریدار را داشته و می تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آن ها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر اسپید کلود) کسر نماید.
اسپید کلود برای هر روز تاخیر خریدار در تسویه بدهی ها، خسارات و یا جرائم و امثالهم در نظر می گیرد و این خسارات را به صورت روزانه منظور می نماید که بطور یک جا و در هنگام تسویه بدهی، خریدار موظف به تسویه مجموع آن خواهد بود.
جرائم : اسپید کلود حق دریافت هزینه برای تاخیر خریدار در تمدید به موقع کلیه سرویس ها را خواهد داشت.
اسپید کلود حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.
اسپید کلود حق دریافت هزینه فنی جهت ارائه نسخه پشتیبان یک سرویس را خواهد داشت.
فورس ماژور
اسپید کلود هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، بیماری، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد.
با این حال در صورت بروز چنین مواردی اسپید کلود تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد می نماید.
بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد. تحریم و عدم امکان تبادل ارز نیز از موارد فورس ماژور خواهد بود.
انقضاء و تمدید خدمات
در صورت عدم تمدید سرویس توسط خریدار در موعد مقرر و پس از گذشت تاریخ انقضا و تغییر سرویس به حالت تعلیق/مسدود، اسپید کلود حق حذف دیتای سرویس منقضی ( سرویس تعلیق/مسدود شده ) را برای خود محفوظ می دارد.
در صورت عدم پرداخت صورت حساب تا ۲۴ ساعت پس از زمان سررسید، کلیه سرویس های خریدار از طرف اسپید کلود لغو شده قلمداد می گردد و اسپید کلود هیچ تعهدی در خصوص نگهداری اطلاعات و بک آپ کاربر نخواهد داشت.
تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین اسپید کلود مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.
در صورتی که خریدار تمایل به تغییر بازه زمانی و دوره تمدید سرویس خود را دارد می بایست قبل از اتمام پایان قرارداد دوره جاری سرویس و منقضی شدن سرویس و تغییر سرویس به حالت تعلیق/مسدود ، مراتب را به سمع و نظر دپارتمان فروش و پشتیبانی اسپید کلود برساند. در صورت اتمام دوره قرارداد فعلی و انقضای سرویس و تغییر سرویس به حالت تعلیق/مسدود به دلیل عدم پرداخت صورتحساب دوره، امکان تغییر دوره و بازی زمانی تمدید سرویس میسر نخواهد بود.
رویه حفاظت
اسپید کلود در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث را ندارد و تنها در صورت دریافت دستور قضایی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابل رویت بودن برای عموم از این قاعده مستثنی می باشد.
پذیرش قوانین
با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت اسپید کلود، خریدار قوانین اسپید کلود را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.
خسارت و رفع مسئولیت
اسپید کلود هیچ تعهدی در قبال رسیدن ایمیل و یا اس ام اس های خود اعم از پرداخت صورتحساب، لغو یا مسدود شدن سرویس، هرگونه اطلاع رسانی و … ندارد و تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی در اثر عدم دریافت این پیام ها نخواهد بود.
خدمات اسپید کلود به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آن ها نمی گردد.
ضمنا” هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی و … ارائه نمی شود.
همه ضمانت های کتبی و شفاهی در مورد سرویس های اسپید کلود که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند.
اسپید کلود هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. اسپید کلود تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.
مرجع قضاوت
خریدار می پذیرد که در مسائلی که در بخش قوانین و مقررات سرویس دهی ذکر شده است به هیچ عنوان شکایتی را به مراجع قانونی ارائه نکند و در صورت ارائه هرگونه شکایت نابجا جبران کننده کلیه ضرر و زیان های مادی و معنوی ناشی رسیدگی به پرونده تشکیل شده باشد.
اسپید کلود تنها نسبت به عملکرد خود در چارچوب قوانین و مقررات سرویس دهی خود به مراجع قانونی پاسخ گو خواهد بود و عملکرد یا سرویس دهی دیگر سرویس دهندگان به هیچ عنوان به اسپید کلود مرتبط نخواهد بود.
تنها مرجع قضاوت اسپید کلود می باشد و در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است مراتب را به واحد مدیریت اسپید کلود اعلام نموده و رسید کتبی دریافت نماید، تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد.
در صورتی که خریدار مایل به شکایت از طریق مراجع قضایی می باشد، خریدار موظف می باشد که محل طرح شکایت و دادرسی پرونده های مرتبط به خدمات و سرویس های ارائه شده توسط اسپید کلود را در دادگاه و یا کمیته مبارزه با جرائم رایانه ای واقع در شهر مشهد قرار دهد و اسپید کلود به دعاوی و پرونده های تشکیل شده در دیگر شهرها و استان ها پاسخ گو نخواهد بود.
—————- سلب اختیار —————-
عدم اجرای بخشی از شرایط و قوانین اسپید کلود نسبت به خریدار یا دیگران به منزله سلب حق اجرای قوانین از اسپید کلود نمی باشد .